Napfény Poszt - Stílus, művészet, társasági élet - Budapest napos oldala

Napfény Poszt

Százötvenhatodik nap: Szárított paradicsom

2013. szeptember 10. - napfényposzt

Recept: Keresztesi Barbara
Bevezető írás: Keresztesi Judit
Merj Alkotni! 365+ rovat - 2013. szeptember 4.
szaritott paradicsom nyito02
         A bejegyzés témája egy konzerv, és a hozzá méretben passzoló írói blokk. Ránéztem erre az üveg gyönyörű, olívaolajban eltett paradicsomra, és vártam, hogy a fantáziám elindul irányába, s később sopánkodás tárgyát képezte, hogy nem indult. Nem vagyunk kapcsolatban, így fogalmaztam, nem értem a paradicsom részéről ezt a kelletlenséget. - De megkóstoltam-e már magát az ételt, kérdezték a többiek, nem, mondtam, akkor mégis hogyan képzeltem ezt az interurbán kerülést vele? Ez igaz, gondoltam. Bepótoltam a mulasztást, és most közvetítem a történteket: egy pirítósra tettem négy, olajban érlelt paradicsomot, beleharaptam a kenyérbe, aprót, óvatosan, soha nem lehet tudni. Enyhe kardamom ütött át, kellemes savanyú-édes ízzel keveredett, ha sikerült egy falatba fogni a fokhagymát, a paradicsomot és a pirítóst, akkor kiadták a zsenialitást, amelyet egy ilyesmi munkától elvárhatunk.

szaritott paradicsom hozzavalok
Hozzávalók:
50 dkg paradicsom,
olívaolaj,
6 gerezd fokhagyma,
1 evőkanál szárított oregánó,
só.

A páchoz:
olívaolaj,
2 gerezd fokhagyma,
2 kardamom tok,
babérlevél,

csatos üveg,
nyomtatható címke,
szike, vágólap,
ragasztó, ecset,
fonal.
szaritott paradicsom02
szaritott paradicsom03
szaritott paradicsom031
szaritott paradicsom04
szaritott paradicsom05
Legkisebb fokozaton előmelegítem a sütőt. A paradicsomokat megmosom, félbevágom, és a magot kikanalazom belőlük. A fél paradicsomokat héjukkal felfelé egy sütőpapírral kibélelt tepsibe helyezem, és 15 percre beteszem a sütőbe. A fokhagymát apróra vágom, egy tálba dobom, hozzákeverem az oregánót, az olajat és a sót. A paradicsomot kiveszem a sütőből és 15 percig hagyom pihenni, hogy kiengedje a levét. Negyedóra múlva, a lecsepegtetett paradicsomokat átteszem a fokhagymás olajba, átforgatom egy kanállal, hogy a darabokat mindenhol bevonja a pác. A paradicsomokat egy új sütőpapírra fektetem, úgy, hogy húsuk nézzen felfelé. Visszateszem őket a sütőbe, és legkisebb fokozaton két-három órán át hagyom száradni. A paradicsomokat folyamatosan ellenőrzöm, nehogy megégjenek. Az elkészült szárított paradicsomot vajas pirítóson tálalom.

A megmaradt paradicsomokat olívaolajban teszem el. Az üvegbe egész kardamomot, héjától megtisztított egész fokhagymagerezdet, és babérlevelet dobok. Ráhelyezem a szárított paradicsomot és felöntöm olívaolajjal. Így körülbelül két hétig áll el a hűtőszekrényben.
szaritott paradicsom nyito01
Szia
Barbi

Fotó: Keresztesi Judit és Keresztesi Barbara

Kettőszáztíz nap maradt a Merj Alkotni! projektből. A hírlevélre >>> itt iratkozhatsz fel

Mi készült itt az elmúlt három napban? 

Százötvenötödik nap: Spanyolviasz
Százötvennegyedik nap: Pillecukor-puska
Százötvenharmadik nap: Libamájmousse szendvics

>>> Következő nap

kalendarium 112 
 A Merj Alkotni! 365+ projektben született összes poszt, egy lapon. 

A bejegyzés trackback címe:

https://napfenyposzt.blog.hu/api/trackback/id/tr485505405

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása