Napfény Poszt - Stílus, művészet, társasági élet - Budapest napos oldala

Napfény Poszt

Százharminckettedik nap: Hideg dinnyeleves (Tinnyeleves)

2013. augusztus 12. - napfényposzt

Írta: Keresztesi Barbara - Merj Alkotni! 365+ rovat - 2013. augusztus 11.
dinnyeleves nyito01
         Él Tinnye községben egy lány, akit soha nem láttam, de aki szívjóságból angolra fordított nekem egy zajszennyezésről született, tízoldalas ombudsmani szakvéleményt. Én ezután az iratot postáztam egy levél kíséretében, amelyet meg már én írtam, és így történt, hogy együtt a két papír nagy riadalmat keltett Európa gyanútlan tagállamaiban. Majd, nem olyan sokkal később, itt, nálunk, egy eldugott utcában, a kamionsofőrök, mintha csak szinkronúszók volnának, egyszerre fordították el slusszkulcsaikat, és tíz év után először, elhallgatott a motorzaj a hálószobák alatt. Ennek én akkor örültem, mára pedig már majdnem elfelejtettem, mert az eset igaz, de régen történt. Ma dinnyelevest készítettem, és nem olyan tág asszociációban Tinnye jutott eszembe. Ezt a fűszeres, üde, hideg levest úgy érdemes elképzelni, mint a gazpachot, persze teljesen más alapanyagokból.

dinnyeleves hozzavalok
Hozzávalók:
2,5 kg dinnye,
2 evőkanál apróra vágott menta,
1 evőkanál cukor,
2 evőkanál frissen facsart citromlé,
1 dl tokaji aszú,
2 dl száraz fehérbor,
1 teáskanál apróra vágott friss gyömbér,
10 dkg feta sajt.
dinnyeleves01
dinnyeleves02
dinnyeleves03
A dinnyét kimagozom és kockára vágom. Egy maréknyi dinnyekockát egy kisebb tálba dobok, hozzákeverem a cukrot és az apróra vágott mentalevelet. Hűtőszekrénybe teszem. Az aprítógépbe öntöm az aszút, a fehérbort, hozzádobom az apróra vágott gyömbért és a dinnyét, majd addig aprítom, amíg szép, egyenletes levest kapok. A dinnyelevest egy órára hűtőszekrénybe teszem. A fetát kockára vágom, és a cukrozott, mentás dinnyével együtt levesbetétként használom. 
dinnyeleves04
dinnyeleves nyito02
Szia
Barbi

Fotó: Keresztesi Judit és Keresztesi Barbara

Kettőszázharminchárom nap maradt a Merj Alkotni! projektből. A hírlevélre >>> itt iratkozhatsz fel

Mi készült itt az elmúlt három napban? 

Százharmincegyedik nap: Liliom asztalkendő
Százharmincadik nap: Lampionok Gárdonyban
Százhuszonkilencedik nap: Noah-nak [Noának]

>>> Következő nap

kalendarium 112 
 A Merj Alkotni! 365+ projektben született összes poszt, egy lapon. 

A bejegyzés trackback címe:

https://napfenyposzt.blog.hu/api/trackback/id/tr215458132

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása