Napfény Poszt - Stílus, művészet, társasági élet - Budapest napos oldala

Napfény Poszt

Negyedik nap: Doppler-effektus a fürdőszobapadlón

2013. április 05. - napfényposzt

Írta: Keresztesi Barbara - Merj Alkotni! 365+ rovat - 2013. április 4.
kezdokep doppler sheldon
Bal oldali kép: Big Bang Theory (Agymenők) - CBS Chuck Lorre Productions, Inc. in association with Warner Bros. Jobb oldalon: Doppler-effektus fürdőszobapadló, Keresztesi Produkció

         A fürdőszobában fekete volt a padló. Nem lett volna kötelező hozzányúlnom, de úgy éreztem, hogy ez egy jó alkalom mégis. Lehetett volna pepita, ami adná magát, de nem izgalmas. Vagy ráfesthettem a Doppler-effektust. Az ihletet dr. Sheldon Cooper jelmezéből merítettem, ő öltözött Doppler-effektusnak, de dr. Leonard Hofstadter, aki ugyanezen a rendezvényen Frodó jelmezt viselt azt gondolta, hogy dr. Cooper úgy néz ki, mint egy zebra. Dr. Cooper ekkor megjegyezte, hogy dr. Hofstadtert is inkább hasonlít a hét törpe valamelyikére, mint Frodóra. Később megegyeztek, a Doppler-effektus pedig az alábbiak szerint, bekerült a fürdőszobámba. 

elokeszulet 01
A Doppler-effektus padlóhoz szükséges: 
Trinát unitop fehér és fekete festék, 
kis festőhenger, 
egy vagy két vékony ecset a javításhoz, 
2 tekercs, festőszalag 1 cm széles
mérőszalag, vonalzó, 
törlőrongy, 
jelölőceruza, 
a vonalak meghúzásához szükséges távolságok milliméter pontosan. 
montazs 01 doppler
         Először egy ceruzával bejelöltem a méreteket a kád oldalára. A festőszalagot a jelölésekhez igazítva ráragasztottam a csempére, úgy, hogy a szalagok a fehérre festendő területeket határolják. A szalagok közötti területeket a szivacs hengerrel festettem be, ehhez egy speciális vízbázisú csempefestéket használtam. Ezt bármelyik barkácsáruházban vagy festékboltban lehet kapni. Ahhoz, hogy teljesen befedje a fekete alapot a festék három vagy négy réteget fel kell vinni a fehérből. Ez a festék gyorsan szárad, 10 perc elegendő száradási idő ahhoz, hogy újabb réteget vigyek fel. A negyedik réteget kicsit hagytam száradni és utána lehúztam a festőszalagokat. A padlón ugyanígy ceruzával bejelöltem, a távolságokat, a vonalakra ragasztottam a festőszalagot, felvittem három vagy négy réteg festéket és néhány perc múlva lehúztam a maszkolószalagot. A végén a kád oldalán még berajzoltam a pontot. 
kesz doppler
Doppler-effektus a fürdőszobámban


Arra gondoltam, leírom ide röviden mi is az a Doppler-hatás, de te is én is halálra unnánk magunkat. De találtam neked egy angol nyelvű videót, ahol Blaine Greenhalgh elmagyarázza mi is ez. 



Holnap is jövök! Szia

Barbi

361 nap van hátra:-) Kövesd végig a projektemet hírlevélben és iratkozz fel a Napfény Posztra>>> itt!
Első nap: Rusztikus szalvétagyűrűk – színek az asztalon
Második nap: Barna a kékben, bevezetés a színelméletbe
Harmadik nap: Hüpp, hüpp, banántrükk

A bejegyzés trackback címe:

https://napfenyposzt.blog.hu/api/trackback/id/tr95197149

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása