Napfény Poszt - Stílus, művészet, társasági élet - Budapest napos oldala

Napfény Poszt

Barbi a balkonon

2012. március 08. - napfényposzt

logo barbi balkonon2Tudni érdemes, hogy a szobámhoz tartozó erkély összesen 2 négyzetméter alapterületű, arra elegendő terület, hogy kiüljek, és letegyem a teámat a mellettem lévő kis asztalra. A balkont a déli fekvés teszi termelésre alkalmassá, különlegesen jó borok egy fürt szőlejének kigenerálására ideális lenne.
 

A kombájnos betakarítást igénylő munkálatok a vidéki kollégákra maradnak tehát, én most egy urbánus, vertikális fűszertermelési formát próbálok ki, amire a Pinteresten leltem rá. 

raklap beultetesKép forrása: http://www.apartmenttherapy.com/diy-small-space-pallet-garden-143775

Két éve termesztettem először fűszert a balkonon. Akkor az ambíciók nagyobbak voltak, a képzelet valahol a Hundertwasser tető és a marquezi száz év magány között állapodott meg, szemeim előtt célként egy haragos zöld, tekergő indáktól népes éden jelent meg.


DSC 1517
Eleinte minden rendben zajlott, magról vetettem és a menta, valamint a bazsalikomok júliusra szép bokrokká váltak.
beteg 02
És nem sokkal később a paradicsomi látomást a paradicsompalántákról származó fehérmoly fölette. 
beteg 04
Egy hónapon át próbáltam újraéleszteni a kertet, de a kártevő új frontokat nyitott, és augusztusra a komplett kert egy nagy fekete szemeteszsákban végezte. 

Most, hogy a gyászév letelt, és mert Judit annyi zöldfűszert használ a konyhában, hogy az már nevetséges, újra megpróbálkozom a balkonkerttel. Egy youtube kertész adja nekem a tanácsokat, napos helyre vessünk, - rendben – ha kis helyünk van, csak olyan fűszert termesszünk, amit rendszeresen szüretelünk, – meglesz – és lehetőleg használjunk terrakotta cserepet, mert az jobban lélegzik – nekem műanyag balkonládám van, remélem, az is megteszi. 

Tegnap vetettem, magról ismét, kakukkfüvet, rozmaringot, bazsalikomot, koriandert, és kaprot.
DSC 9894
A kis tasakok hátára rajzolt ikonokból úgy olvastam ki, hogy március hónap éppen ideális időszak a veteményezéshez. Nem ígérem, hogy fordulatos, feszültséggel teli valóságshow lesz ez, de azért megmutatom majd néha, hogyan állnak a palánták, és lefényképezem azt is, amikor a vertikális, raklapból készült kertbe beültetem őket. 

Az eddig felhasznált eszközök: 

cserép, virágládára,
virágföld,
vetőmag,
műanyag kanál, 
vessző vagy pálca, amivel jelöljük, hogy milyen magot, hová vetettünk,
öntözőkanna,
kesztyű,
kéz,
erkély.
hozzvalok 2012
A magokat nem szórtam sűrűn, és legfeljebb fél centiméter mélyre ültettem, hogy ne kelljen a csírának megküzdenie a felszínrejutásért.
DSC 9940
Miután betakarom a magokat, meglocsoltam a földet, hogy átnedvesedjen a talaj.

A kertész tanácsára minden nap az „ősi” tapintásos módszerrel ellenőrzöm, hogy elég nedves-e a föld. Ha száraz, megöntözöm, ha nedves akkor nem, nehogy bepenészedjenek a magvak.
DSC 1318
A két évvel ezelőtti képek alapján meg tudom mutatni, hogy milyen állapotra szeretném felhozni idén is a növényeket, mielőtt májusban átpalántálom őket végleges helyükre:

A raklap 80x60 centiméteres. A többi részlet „hamarosan” következik. 
vertical garden 2Kép forrása: http://www.apartmenttherapy.com/diy-small-space-pallet-garden-143775Ha ti is rendelkeztek erkélykert tapasztalattal és fotókkal főként, akkor kérlek, osszátok meg ezeket a Napfény Poszt Facebook oldalán. Előre is köszönöm!

Nemsokára jelentkezem, addig is legyetek jók!
Üdvözlettel
Keresztesi Barbi
 
Vetőmag lelőhelyek: Agrobolt, Hipermarketek, Kertáruházak,
Plánta lelőhely: Sieberz Gödöllő
 
Fotók és szöveg: Keresztesi Barbara – Creative Commons Magyarország 2.5.

A bejegyzés trackback címe:

https://napfenyposzt.blog.hu/api/trackback/id/tr994297838

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása