Napfény Poszt - Stílus, művészet, társasági élet - Budapest napos oldala

Napfény Poszt

Háromszázötvenötödik nap: Créme brulée

2014. március 26. - napfényposzt

Írta és készítette: Keresztesi Judit
Merj Alkotni! 365+ rovat – 2014. március 24. 
cremebrule nyito01
         Nem lett történetem, amit saját kezűleg odaírhatnék a créme brulée mellé, (egész nap olvastam, a női létélményről, hogy a nők tűsarkakon sétáló agyak. A posztfeminista irodalom nem hozza, hogy mindegyik vagy csak némelyik. De azt is valahonnan innen tudom, hogy némely férfi mind egyforma, úgyhogy tudok mindent, vagy ha tudni nem tudok szinte semmit, egészen biztosan sejtem).  Erről jut eszembe - és tényleg erről, nem pedig ravaszan erre játszottam itt végig - hogy írt egy nő nekem pár hete, egyik tűsarkon álló agy a másiknak, hogy szeret bennünket, de a porcelánok, meg a nagy virágok, meg a túl gazdag ételek nem szerencsések, a képeken tükröződő élet nem reális szerinte. Az életem, a realitáshoz való kifinomult érzékből adódóan irreálisnak tűnik. Ez életem története. De vegyük most már a créme brulée-t. Nyavalyás franciák, hogy hat tojásból és egy kis cukorból mit ki nem tudnak hozni.

cremebrule hozzavalok

Hozzávalók: 
500 ml tejszín, 
185 ml tej, 
125 g kristálycukor, 
1 vaníliarúd, 
5 tojássárgája, 
1 tojás fehérje, 
1 evőkanál rózsavíz, 
110 g barnacukor. 
cremebrule 01cremebrule 04
cremebrule 04
cremebrule 04
A sütőt 120 ºC-ra melegítem elő. A tejszínt, a tejet, a vaníliarudat és a kristálycukor felét egy lábasban forrásig hevítem. A lábas leveszem a tűzről. A tojások sárgáját és az egy tojás fehérjét összekeverem a megmaradt kristálycukorral, beleöntöm a vaníliás tejet, kissé fölverem, majd beleöntöm a rózsavizet. A folyadékot kis formákba kanalazom, egy tepsibe állítom, melyet félig töltök vízzel. A krémet másfél óra alatt sütöm készre. Kihűtöm, majd tetejét barnacukorral hintem be és karamellizálom. 
cremebrule nyito02
Szia
Judit

Fotó: Keresztesi Judit

Tíz nap maradt a Merj Alkotni! projektből. A hírlevélre >>> itt iratkozhatsz fel.

Mi készült itt az elmúlt három napban?  

Háromszázötvennegyedik nap: Nyuszis szalvétagyűrű
Háromszázötvenharmadik nap: Fahéjas kacsasült
Háromszázötvenkettedik nap: Citrommázas teasütemény

kalendarium 112 
 A Merj Alkotni! 365+

A bejegyzés trackback címe:

https://napfenyposzt.blog.hu/api/trackback/id/tr75879827

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása