Napfény Poszt - Stílus, művészet, társasági élet - Budapest napos oldala

Napfény Poszt

Pettyes húsvéti tojáshéjkaspó

2012. április 04. - napfényposzt

Írta: Keresztesi Barbi - Merj Alkotni! rovat

Egy egyszerű ünnepi asztaldísz elkészítési útmutatója

DSC 1897 Hozzávalók

Egy kis terrakotta cserép,
egy nagy tojás,
akrilfesték (hobbifesték): ciánkék, orgonalila, fehér.
Zöld szizál (ez egy szárított növény, olyan, mint a fű, hobbiboltban is kapható),
áttetsző, vízzel hígítható lakk,
virágföld,
kis fejű, rózsaszínű tavaszi virág. Én bíborkát (ranunculust) használtam, de rózsaszínű tulipánt, vagy jácintot is tehetsz a tojáscserépbe.

Szükség lesz még hegyes késre,
ecsetre,
ecsetmosó tálkára,
ecset törléshez rongyra. 

Elkészítés:


DSC 1810
Óvatosan megskalpoltam a tojást. Késsel egy kis lyukat vájtam a csúcsába, és lassan, pici darabokat törtem le belőle körkörösen, amíg el nem értem a megfelelő átmérőt. A sárgáját és a fehérjét kitettem egy tálba, azt várom, hogy Judit ebből valamilyen süteményt készítsen. Az üres tojáshéjat átöblítettem vízzel.
DSC 1781
A kicsi terrakotta cserepet akrilfestékkel festettem be. Kívülre ciánkéket, belülre lilát kevertem. A tojáshéjat még festés előtt megtöltöttem virágfölddel. Ez persze nem kötelező, ha egyszerűen csak vízbe szeretnétek állítani a virágokat, nem szükséges földdel megtöltetni a héjat.
A tojáshéjat megtisztítottam a rátapadt földszemcséktől, majd orgona lilára festettem. (Az „Asztalon” rovat tavaszi kollekciójához orgonalilát választottam alapszínnek, ezt egészítettem ki ciánkékkel, bíborral, rózsaszínnel, illetve friss fűzölddel. A héten meglátjátok.)
DSC 1788
A festéket két rétegben vittem föl. Hagytam, hogy az első réteg megszáradjon, csak ez után hordtam föl az újabb réteget. Ez is megszáradt 5-10 perc alatt. Ekkor fehér festékkel bepöttyöztem a tojáshéjat. 
Amikor minden darab – a kis virágcserép és a tojáshéj- egyaránt megszáradt, belakkoztam az installáció részeit, és hagytam száradni körülbelül egy órán át.
Amikor készen lett, a cserepet félig megtöltöttem zöld, szárított fűvel, (szizállal) és ráültettem a pettyes tojáshéjat. Lemetszettem három bíborkafejet, és belerendezem a héjkaspóba.
osszkep tojas 03
Egyszerű asztaldísz, készítsétek el, nem fogjátok megbánni. A héten megmutatjuk a teljes ünnepi asztalt, addig is, a húsvéti ünnepekre kellemes készülődést kívánok!

Üdvözlettel
Keresztesi Barbi

A bejegyzés trackback címe:

https://napfenyposzt.blog.hu/api/trackback/id/tr744364430

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása