Napfény Poszt - Stílus, művészet, társasági élet - Budapest napos oldala

Napfény Poszt

A mormoták mormotája Budapesten

2012. július 05. - napfényposzt

„Kicibálják a patkányt, pofáznak hozzá, az visszapofázik…” Phil Connors

Írta: Fischer Tamás - Budapestian rovat - 2012. július 5. 

pennstatelive mormota 01 
         Tagja vagyok a pennsylvaniai mormotaklub Facebook közösségének. A miért kérdésre semmilyen értelmes válasszal nem tudok szolgálni. Láttam az Idétlen időkig című filmet ezerszer, és télen megnéztem interneten a csakugyan létező eseményt, a Mormota napot, amivel az amerikaiak az európai medve-árnyék koncepciót helyettesítik be. Ott Punxsutawney Phil február másodikán mondja meg, hogy meddig tart még a tél.
<<< Mike Johnston a Mormota Klub Belső Körének tagja. Forrás Flickr. Fotó: penstatelive, CC BY-NC 2.0        

         A tél, ha a jelen kültéri állapotokat tekintjük, eléggé elmúlt, ne tessék megijedni, a témának egy ilyen gyenge ürügyet soha nem választanék. Az írás apropója sokkal inkább az, hogy nem olyan régen a mormotaklub meghirdetett egy játékot, ami hasonlít az Amelie csodálatos életében a kerti törpe utaztatáshoz. 
phil csomag
A „Punxsutawney Phil világ körüli kalandjai” címet viselő postai csomag.

         Csak most Phil (a mormota) fényképét küldik el borítékban a jelentkezők címére, őt (a mormotát) kell elvinni a főváros néhány ikonikus helyszínére, és bizonyíték gyanánt lekapni fényképezőgéppel.

mormota iparmuveszeti
         Elméletben én valamiért jobb viccnek tartottam ezt a programot, mint amilyennek gyakorlatban bizonyult, végigvonszoltam az utcákon a patkányt, de lehet látni - azt hiszem - az arcomon, hogy gyorsan kijátszottam magam, és az első közös fénykép után mentem volna már haza.

         A baráti körön belül erős konszenzus van afelől, hogy a yuppie lét a laptop – iPad -  iPhone szentháromság rendíthetetlen fundamentumán nyugszik, s mint olyan, a pálcára szerelt fekete-fehér állat leklattyintásánál valamivel nagyobb izgalomra kötelez. Van egy Lapse it Pro programom, ami gyors egymásutánban készít állóképeket, majd a sorozatot mp4 formátumban fűzi össze, hogy úgy tűnjön, mintha a végeredmény mozgófilm volna. Elvittem a mormotát egy útra Pest – Buda – Pest – Buda - Pest viszonylatában, és megmutattam neki ezt a nem mindennapi várost a szélvédőn keresztül. Élményeinkről 1000 lesifotót készítettem, amiket egy 2 perc, 52 másodperc hosszúságú videofilmszerűségen fűztem össze, és feltöltöttem a youtube-ra, ahol (és alább) bárki megtekintheti.

A mormota bábokat Keresztesi Barbi készítette, ő is animálta.
A készülékem: Samsung Galaxy SII
Operációs rendszer: Android 2.3
Alkalmazás: Lapse It Pro
Felvételi beállítások:  1 kép/3 sec.
Lejátszási beállítások: 6 frame/sec
Zene: Budapest Bár: Nékem csak Budapest kell,
ének: Németh Juci,
szövegíró: Romhányi József,
zeneszerző: Fényes Szabolcs.
mormota werk
Így készült a mormota videó.

Ha tetszett az írás kattints ide és iratkozz fel a Napfény Poszt hírlevelére.

Üdvözlettel: Fischer Tamás

A bejegyzés trackback címe:

https://napfenyposzt.blog.hu/api/trackback/id/tr474632115

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása